Pripomenula, že dvojrúrový diaľničný tunel Bikoš, ktorý stavajú v rámci
úseku R4 Prešov - severný obchvat, I. etapa, patrí medzi tunely s nízkym
prítokom podzemných vôd. "Je to špecifická črta tunela na Šariši, ktorý plánujeme motoristom odovzdať do užívania koncom leta tohto roka," uviedla.
To, že ide o takzvaný suchý tunel, predstavovalo podľa nej veľkú výhodu
pri postupe razenia. Vďaka tomu, že má nízky prítok podzemných vôd,
nemuseli v ňom realizovať stredový zberač vody. Znížili tak náklady na
realizáciu drenážneho odvodnenia, čo má mať priaznivý vplyv aj na
prevádzkovanie tunela. "Okrem nižšej náročnosti čistenia drenážnych
rúr - keďže ich je menej, je výhodou aj to, že v telese vozovky nie sú
drenážne šachty. Vďaka tomu tu nie je riziko poškodenia krytu okolo
šácht, čo takisto šetrí financie na potenciálnu opravu," doplnila Žgravčáková.
Tunel Bikoš je dlhý 1150 metrov. Raziace práce sa slávnostne začali v júni 2020. Prerazili ho v máji 2021.